Ga naar hoofdinhoud

FAQ'S over HMC

HMC is onze partner voor alle mobiliteitsoplossingen op maat. Jouw vragen rond de terugbetaling van jouw mobiliteitsoplossing op maat behandelen we in dit overzicht.

hoe vraag je de terugbetaling aan van je communicatietoestel of computeraanpassing?

  1. Contacteer je HMC-therapeut

HMC begeleidt je in de keuze van het juiste communicatietoestel of computeraanpassing, via een huisbezoek en testing (vrijblijvend en kosteloos).

  1. Neem contact op met je MDT

Neem contact op met je MDT (multi-disciplinair team) om je dossier op te starten en/of je VAPH erkenningsnummer op te vragen. (Opgelet, het VAPH erkenningsnummer moet aangevraagd worden voor de leeftijd van 65 jaar.

  1. Opmaak dossier van je MDT of expert

Je dossier bestaat uit het multidisciplinair verslag en het adviesrapport.

  1. Dossier behandeld door VAPH (provinciaal)

Je MDT stuurt je volledig dossier door naar de provinciale afdeling van het VAPH voor de verwerking. Je ontvangt een brief met bevestiging dat je dossier wordt behandeld. Het VAPH stuurt jou de beslissing per brief.

  1. Verwittig HMC na beslissing van je dossier

Bezorg een kopie van je goedkeuring aan HMC. HMC controleert of de goedkeuring volledig is. Er is de mogelijkheid om via derdebetalerssysteem te werken.

 

hoe vraag je de terugbetaling van je maatwerk rolwagen aan?

Neem hiervoor rechtstreeks contact op met HMC.

hoe vraag je de terugbetaling aan van je maatwerk zitorthese?

Neem hiervoor rechtstreeks contact op met HMC.

hoe vraag je de terugbetaling van je automatisatie en omgevingsbediening aan?

Neem hiervoor rechtstreeks contact op met HMC.

neem contact op met HMC

De experten staan je te woord en zoeken samen met jou de juiste oplossing voor jouw noden. 

HMC@goed.be

T: +32 (0)9 380 19 72
F: +32 (0) 9 380 14 57

Lobulckstraat 17A
9880 Lotenhulle (Aalter)

op zoek naar de juiste mobiliteitsoplossing op maat?

Lees hier meer over de werking en expertise van HMC.

  • gratis verzending vanaf €40 met bpost
  • gratis afhaling in Goed-vestiging
hulp nodig?

ons team is bereikbaar:
elke weekdag tussen 09.00 – 17.30
op zaterdag tussen 09.00 – 13.00

contacteer ons

Payment icon - Bancontact
Payment icon - MasterCard
Payment icon - Visa
Payment icon - Maestro
Payment icon - ING
Payment icon - KBC
Payment icon - Belfius