Ga naar hoofdinhoud

algemene voorwaarden

Hieronder kan je onze algemene voorwaarden terugvinden: 

webshop

versie 2024.06.04

Je kan de algemene voorwaarden van webshop hier downloaden.

ARTIKEL 1. Identificatie van de verkoper

Goed Farma CV erkend als SO (BTW BE 0400.789.251)
Goed Hulpmiddelen CV erkend als SO (BTW BE 0860.548.465)

Hierna samen ‘Goed’ genoemd

Maatschappelijke zetel: Antwerpsesteenweg 263, 2800 Mechelen

Retouradres: Generaal de Wittelaan 4, 2800 Mechelen

Telefoonnummer: 015 28 61 18

e-mail: webshop@goed.be

ARTIKEL 2. Definities

Klant: consument of professioneel die een product of een dienst van Goed afneemt.

Producten van buitengewoon formaat: producten die omwille van hun groot formaat of gewicht niet via de gebruikelijke koerierdienst kunnen worden geleverd. Hieronder vallen onder meer: bedden, zetels, loopbanden, crosstrainers,… Goed zal op de website en in de bevestigingsmail aangeven dat het om een product van buitengewoon formaat gaat.

Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de klant om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen Goed en de klant wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.

Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping.

ARTIKEL 3. Algemene bepalingen

3.1. Onderhavige algemene verkoopsvoorwaarden (hierna: ‘algemene voorwaarden van de webshop’) zijn van toepassing op elke bestelling op afstand die geplaatst wordt door een klant voor leveringsadressen in België en elke overeenkomst op afstand die hierbij tot stand komt.

3.2. Bij het plaatsen van een bestelling via de webshop van Goed moet de klant de algemene voorwaarden van de webshop uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door Goed zijn aanvaard.

3.3. Goed kan ten allen tijde wijzigingen aanbrengen aan de algemene voorwaarden van de webshop.

ARTIKEL 4. Aanbod

4.1. De website van Goed biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.

4.2. De producten die te koop worden aangeboden, zijn de producten die op de website beschikbaar zijn, met de beschrijving van hun voornaamste eigenschappen op het moment van raadpleging van de site door de koper.

4.3. Tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven, worden de producten in ongemonteerde staat aangeboden en geleverd.

4.4. Indien het aanbod onder voorwaarden geschiedt, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld.

4.5. Goed tracht een volledige en nauwkeurige omschrijving van haar online aanbod te geven, maar is hiertoe slechts gehouden tot een middelenverbintenis. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod en in de prijs binden Goed niet.

4.6. In geval van onbeschikbaarheid van bestelde producten wordt de koper ervan geïnformeerd en kan die de bestelling ofwel wijzigen ofwel annuleren. Goed zal het bedrag dat de klant betaald heeft onverwijld terugbetalen. Goed kan in geen geval aansprakelijk gesteld worden voor de onbeschikbaarheid van producten.

ARTIKEL 5. Online aankopen

5.1. Om een product te kopen, dient de klant het product toe te voegen aan het winkelmandje. Daarna dient de klant zijn contactgegevens in te vullen of verder te gaan via zijn bestaand account. Vervolgens kiest de klant de verzendmethode en de betaalmethode. Tenslotte krijgt de klant een overzicht van het winkelmandje en kan hij betalen. Pas als de klant een bevestigingsmail van Goed ontvangt, is de koop gesloten.

5.2. Goed behoudt zich het recht voor om ter controle bijkomende informatie aan de klant te vragen en bij gebrek hieraan de uitvoering van de bestelling te weigeren.

5.3. Goed is gerechtigd een bestelling te annuleren in de volgende gevallen:

  • bij een ernstige tekortkoming van de klant met betrekking tot eerdere bestellingen waarbij de klant betrokken is;
  • bij ernstig vermoeden van misbruik, rechtsmisbruik of kwade trouw van de klant;
  • bij uitputting van de voorraad of het niet langer beschikbaar zijn van een product;
  • bij kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod;
  • bij overmacht; - indien het leveringsadres buiten België is gelegen.

ARTIKEL 6. Prijzen

6.1. Alle prijzen zijn inclusief btw en alle andere verplicht door de klant te dragen heffingen of belastingen. Kortingen of tussenkomsten kunnen in mindering worden gebracht.

6.2. Goed behoudt zich het recht voor om prijzen te wijzigen. Zonder afbreuk te doen aan hetgeen bepaald is in artikel 4.5, geldt bij een internetverkoop de prijs die van toepassing was op het moment van bestelling.

6.3. De normale levering- of verzendingskosten worden aangegeven tijdens het proces van de bestelling, rekening houdend met de door de klant verstrekte informatie over de levering of afhaling. De levering- of verzendingskosten voor producten van buitengewoon formaat, worden afgesproken met de klant.

ARTIKEL 7. Betaling

7.1. De betaling van de aankopen gebeurt via elektronische betaling. Na bevestiging van de bestelling heeft de klant de keuze tussen de volgende betalingswijzen: Bancontact/Mister Cash, MasterCard, Visa, Maestro, ING HomePay, KBC Online en Belfius Direct Net.

7.2. In uitzonderlijke gevallen kan de mogelijkheid tot betalen via overschrijving aangeboden worden. In dat geval dient het door de klant verschuldigde bedrag te worden voldaan binnen 14 dagen na de inontvangstname van de goederen. De aanvraag voor overschrijving kan aangevraagd worden via webshop@goed.be.

ARTIKEL 8. Wanbetaling

In geval van wanbetaling van het geheel of een gedeelte van de prijs, zal de verkoper de klant een aanmaning sturen om het verschuldigde bedrag te voldoen binnen een passende termijn. Betaalt de klant niet binnen die termijn, dan wordt het openstaande bedrag van rechtswege en zonder dat enige verdere ingebrekestelling nodig is, verhoogd met de wettelijke intrest en een forfaitaire vergoeding van 20%, met een minimum van 25 euro.

ARTIKEL 9. Levering en uitvoering van de overeenkomst

9.1. Leveringstermijn

Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal Goed bevestigde bestellingen met de nodige spoed, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de bestelling door de klant uitvoeren, tenzij anders is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de klant hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft een bericht. De klant heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden, waarna Goed het bedrag dat de klant betaald heeft onverwijld zal terugbetalen.

9.2. Plaats van levering of afhaling

9.2.1. De klant kan bij de bestelling de keuze maken tussen:

  • Levering op een door de klant gekozen adres in België
  • Levering en afhaling in een Goed thuiszorgwinkel naar keuze, tijdens de openingsuren van deze winkels.

9.2.2. De keuze van de leveringswijze wordt in de bevestigingsmail duidelijk vermeld. De leveringsdienst van Goed, de koerierdienst of de Goed thuiszorgwinkel kan bij levering een identiteitsbewijs of de bevestigingsmail vragen ter controle.

9.3. Levering op een door de klant gekozen adres

9.3.1. De producten worden bij de klant geleverd door de dienst van Goed of door een koerierdienst in opdracht van Goed.

9.3.2. De producten worden geleverd op de drempel, tenzij anders overeengekomen. De leveringsdienst van Goed of de koerierdienst kan bij levering een identiteitsbewijs of de bevestigingsmail vragen ter controle van de bestelling.

9.3.3. Indien de levering van een product van buitengewoon formaat gebeurt bij de klant, dient de klant te zorgen dat de goederen door de verkoper op een normale manier kunnen geleverd worden op de overeengekomen plaats en het overeengekomen tijdstip, en onder meer te zorgen voor de bereikbaarheid van de leveringsplaats. Indien hieraan niet is voldaan, is de klant ertoe gehouden alle schade, met inbegrip van de wachturen, bewaringskosten en kosten voor het behoud van de zaak, in hoofde van de verkoper te vergoeden.

9.3.4. In het geval dat een heraanbieding nodig is omwille van nalatigheid van de klant, behoudt Goed zich het recht voor de hierdoor veroorzaakte kosten aan te rekenen aan de klant.

9.4. Levering in een Goed thuiszorgwinkel naar keuze

9.4.1. De producten worden in een Goed thuiszorgwinkel geleverd naar keuze van de klant. Voor producten van buitengewoon formaat kunnen de leveringspunten beperkt worden.

9.4.2. Bij afhaling moet de klant de bevestigingsmail voorleggen, op papier of digitaal. Het winkelpersoneel kan daarnaast ook een identiteitsbewijs vragen ter controle van de bestelling.

9.4.3. De klant staat zelf in voor elke verdere (ver)plaatsing, aansluiting en montage.

9.4.4. De producten dienen afgehaald te worden binnen de 10 werkdagen na kennisgeving van de beschikbaarheid. Na deze termijn zal Goed een herinnering sturen naar de klant. Indien de producten 10 werkdagen na de herinnering niet worden afgehaald, kan Goed de verkoop annuleren en de klant het betaalde bedrag, eventueel verminderd met bewaringskosten, onverwijld terugbetalen.

ARTIKEL 10. Eigendomsvoorbehoud en overdracht van risico

Goederen blijven de eigendom van Goed tot volledige betaling van hoofdsom, kosten en interesten. Indien goederen door Goed worden geleverd, gaat het risico over op het moment van levering. Indien goederen moeten worden afgehaald door de klant, gaat het risico over op het moment van de afhaling.

ARTIKEL 11. Garantie

11.1. Artikel 11 is slechts van toepassing indien de klant een natuurlijke persoon is die handelt voor doeleinden die geen verband houden met zijn beroepsactiviteit of zijn commerciële activiteit.

11.2. Voor wat betreft eventuele gebreken aan de geleverde goederen heeft de klant een wettelijke garantie van twee jaar, te rekenen vanaf de afhaling of levering, conform artikel 1649quater B.W. Deze bepaling geldt eveneens voor installaties die door Goed worden voorzien.

11.3. De klant die een gebrek vaststelt en zich wenst te beroepen op de wettelijke garantie, dient dit gebrek binnen de twee maanden na de datum waarop het gebrek door de klant wordt vastgesteld, via e-mail te melden aan Goed webshop@goed.be, en dit op straffe van verval.

11.4. De bevestigingsmail vertegenwoordigt de waarborgtitel en moet door de klant worden bijgehouden.

11.5. De wettelijke garantie dekt enkel een gebrek aan overeenstemming dat reeds bestaat bij de levering van de goederen en is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van normale slijtage, ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het product in strijd met het doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het product, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.

11.6. De garantie is enkel geldig indien de klant een beroep doet op de naverkoopdienst van Goed. Indien de klant rechtstreeks een beroep doet op de fabrikant, zijn alle kosten te zijnen laste. In geval van tussenkomst door een niet door Goed aangewezen derde, vervalt de garantie.

ARTIKEL 12. Herroepingsrecht

12.1. Algemeen

12.1.1. Artikel 12 is slechts van toepassing indien de klant een natuurlijke persoon is die handelt voor doeleinden die geen verband houden met zijn beroepsactiviteit of zijn commerciële activiteit.

12.1.2. De klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag van de afhaling of levering.

12.1.3. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant Goed, via e-mail aan webshop@goed.be op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. De klant kan hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar is hiertoe niet verplicht.

12.1.4. De klant moet de goederen binnen dezelfde termijn van 14 kalenderdagen in hun oorspronkelijke, ongebruikte staat en in de originele, onbeschadigde verpakking, samen met alle toebehoren terugsturen naar Goed Webshop, Generaal de Wittelaan 4, 2800 Mechelen of overhandigen in een Goed thuiszorgwinkel.

12.1.5. Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt Goed zich het recht voor om de klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

12.1.6. Enkel Goed webshop beoordeelt of wordt voldaan aan de voorwaarden tot terugname en beslist over terugbetaling. Het aanvaarden van het product door het winkelpersoneel van Goed kan niet geïnterpreteerd worden als een uitspraak betreffende de ontvankelijkheid binnen de voorwaarden.

12.1.7. De klant kan de producten kosteloos overhandigen in een Goed thuiszorgwinkel. Indien de klant de producten terugstuurt naar Goed Webshop, komen de directe kosten van het terugsturen voor rekening van de klant. Indien niet werd voldaan aan de voorwaarden voor herroeping, maar de producten desondanks toch werden teruggestuurd naar Goed, behoudt Goed zich het recht voor om alle hierdoor veroorzaakte verzendings- en administratiekosten aan te rekenen aan de klant.

12.1.8. De klant kan het herroepingsrecht niet uitoefenen voor:

  • Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggenomen;

  • Verzegelde producten waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  • Volgens specificaties van de klant vervaardigde producten of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  • Niet-stockartikelen die op expliciete vraag van de klant besteld worden bij de leverancier.

12.1.9. De herroeping van producten van buitengewoon formaat wordt enkel aanvaard indien het product zich nog ongemonteerd, in de originele verpakking bevindt. Voor een product dat reeds werd geleverd aan huis, zal de klant zelf moeten instaan voor het transport terug naar een Goed thuiszorgwinkel naar keuze. Op verzoek van de klant kan Goed het product komen ophalen bij de klant. De gemaakte kosten zullen daarvoor worden aangerekend aan de klant. Deze wordt hiervan op voorhand op de hoogte gesteld.

12.2. Terugbetaling

Enkel en alleen wanneer volledig wordt voldaan aan de voorwaarden in dit artikel, kunnen de goederen worden teruggenomen door Goed webshop. In dit geval zal het bedrag worden teruggestort op de rekening van de klant volgens de oorspronkelijke betaalwijze. Onder geen enkel beding wordt de terugname van producten vergoed in de Goed thuiszorgwinkel.

ARTIKEL 13. Aansprakelijkheid

13.1. Goed kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de schade die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zou zijn van door de hem verkochte of geleverde goederen, behalve in het geval van zware fout of opzet in hoofde van Goed.

13.2. De aansprakelijkheid van Goed is alleszins beperkt tot de factuurwaarde van de geleverde goederen. In geen geval kan de verkoper worden aangesproken voor enige onrechtstreekse schade zoals, doch niet beperkt tot, verlies van inkomsten, verlies van contracten, kapitaalkosten, beperking van rendement of gelijk welke andere verliezen of gevolgschade, zowel aan de klant als aan derden. Deze beperking is evenwel niet van toepassing in geval van overlijden of lichamelijk letsel van de klant ten gevolge van doen of nalaten door Goed.

ARTIKEL 14. Contact

Voor vragen of klachten in verband met een onlinebestelling kan de klant enkel en alleen terecht bij Goed webshop via webshop@goed.be en 015 28 61 18.

ARTIKEL 15. Toepasselijk recht

Alle overeenkomsten worden beheerst door het Belgisch Recht. Eventuele geschillen behoren tot de uitsluitende bevoegdheid van de Belgische rechtbanken.

 

uitleendienst

versie 2024.10.10

Je kan hier de algemene voorwaarden van uitleendienst downloaden.

Algemene verkoopsvoorwaarden

Artikel 1 - Bestellingen en leveringen

  • Goed zal bevestigde bestellingen binnen de overeengekomen termijn leveren. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de Klant hiervan bericht. De Klant heeft desgevallend het recht om de overeenkomst binnen vijf (5) kalenderdagen na kennisname hiervan kosteloos te ontbinden.
  • Indien de levering plaatsvindt bij de Klant, dient de Klant ervoor te zorgen dat de goederen op een normale wijze kunnen worden geleverd op het overeengekomen tijdstip op de overeengekomen plaats. Eventuele leverings- en vervoerskosten vallen ten laste van de Klant.
  • Tenzij anders overeengekomen, dienen bestellingen maximum binnen één (1) maand na verwittiging te worden afgehaald. Bij niet-afhaling zal Goed kosteloos een herinnering voor ophaling versturen naar de Klant. Indien de Klant hier geen gevolg aan geeft binnen vijf (5) kalenderdagen is Goed gerechtigd de bestelling lastens de Klant te annuleren. Goed zal desgevallend recht hebben op een forfaitaire schadevergoeding van 15% op de bestelde goederen.
  • De bestellingen zullen worden aangerekend aan de prijs van kracht op de besteldatum.

Artikel 2 - Eigendomsvoorbehoud en overdracht van risico

Goederen blijven de eigendom van Goed tot volledige betaling van de hoofdsom, kosten en intresten. Indien goederen door Goed worden geleverd, gaat het risico over op het ogenblik van de levering. Indien goederen moeten worden afgehaald door de Klant, gaat het risico over op het ogenblik van de verkoop.

Artikel 3 - Terugname van goederen

Verkochte goederen worden enkel teruggenomen in originele staat met kassaticket en in originele ongeschonden verpakking en dit binnen een tijdsperiode van veertien (14) kalenderdagen na aankoop. Goed behoudt zich echter het recht voor om terugname te weigeren indien het gaat om (i) goederen op maat of goederen die op specifieke instructie van de Klant werden vervaardigd, (ii) informatieve goederen, (iii) goederen die snel bederven, (iv) goederen met beperkte houdbaarheid, (v) goederen die niet kunnen worden teruggenomen om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne of (vi) indien de terugname redelijkerwijze niet van Goed verwacht kan worden gelet op de aard van de verkochte goederen.

Algemene huurvoorwaarden

Artikel 4 - Duur van de huur en teruggave

4.1.      De huur gaat in op het ogenblik dat de Klant het gehuurde goed in ontvangst neemt in een exploitatiepunt van Goed of op een andere afgesproken locatie. Indien is overeengekomen dat het gehuurde goed door Goed of een transporteur geleverd dient te worden, dan is de Klant ervoor verantwoordelijk dat op de afgesproken tijd en plaats iemand aanwezig is voor inontvangstneming, bij gebreke waarvan Goed gerechtigd is het gehuurde goed terug mee te nemen en de vervoerskosten aan de Klant aan te rekenen. Onverminderd het voorgaande mogen grote goederen (zoals bedden, tilliften, hometrainers, ...) niet op een exploitatiepunt van Goed worden afgehaald of teruggebracht door de Klant. Grote goederen worden steeds geleverd en opgehaald door Goed op de afgesproken locatie. Goed houdt zich het recht voor om teruggave van grote goederen door de Klant op een exploitatiepunt van Goed te weigeren en/of een kost voor niet conforme teruggave aan te rekenen aan de Klant.

4.2.      De huur eindigt (i) bij inlevering van het gehuurde goed bij Goed tegen aflevering van een ontvangstbewijs of (ii) bij het verlopen van de termijn indien de huur voor een bepaalde tijd werd gesloten.

4.3.      Van zodra de huur beëindigd is, wordt de Klant van rechtswege en zonder enige aanmaning geacht in gebreke te zijn het gehuurde goed terug te bezorgen. Vanaf dat ogenblik heeft Goed het recht het gehuurde goed, zonder gerechtelijke tussenkomst, te laten terughalen. Alle kosten verbonden aan deze ophaling zijn volledig ten laste van de Klant.

4.4.      Indien het verhuurde goed na de huurtermijn niet-recupereerbaar of verloren blijkt, is Goed gerechtigd om de oorspronkelijke verkoopprijs van het gehuurde goed aan te rekenen, vermeerderd met 20%. Desgevallend kan de waarborg, zoals voorzien in artikel 6, aangewend worden ter (gedeeltelijke) betaling van het bedrag dat de Klant aan Goed verschuldigd is.

4.5.      De Klant verbindt zich ertoe om het geleende goed niet aan derden uit te lenen, te verkopen, te verhuren of op een andere wijze te vervreemden, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

Artikel 5 - Huurprijs en kosten

5.1.      Tenzij schriftelijk anders overeengekomen (i) wordt het gehuurde goed per begonnen maand aangerekend en (ii) dient de Klant een som vooruit te betalen gelijk aan de eerste maand huur, verhoogd met een eventuele waarborg en/of andere kosten.

5.2.      Bijkomende kosten verbonden aan de verhuur (zoals vervoer, toebehoren,…) zullen, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, worden aangerekend aan de Klant.

5.3.      Goed behoudt zich het recht om de huurprijzen lopende de overeenkomst te wijzigen op basis van objectieve maatstaven, die te allen tijde op vraag van de Klant zullen worden toegelicht. De Klant zal desgevallend het recht hebben om de overeenkomst te beëindigen.

5.4.      Een Klant die aangesloten is bij Christelijke Mutualiteit kan goederen huren tegen voorwaarden en huurprijzen zoals voorzien in de statuten van het ziekenfonds. Wanneer de Klant niet meer aangesloten is bij de Christelijke Mutualiteit zullen dergelijke voordeeltarieven komen te vervallen.

Artikel 6 - Risico, schade en onderhoud

6.1.      Alleen de Klant draagt gedurende de huurtermijn het risico op verlies en beschadiging van het gehuurde goed.

6.2.      Goed leverde het gehuurde goed af in goede staat van onderhoud. Bij het afhalen dient de Klant dit te controleren. Eventuele gebreken of fouten aan het gehuurde goed moeten uiterlijk binnen vijf (5) kalenderdagen ter kennis worden gebracht van Goed.

6.3.      De Klant verbindt er zich toe het gehuurde goed, behoudens normale slijtage, in dezelfde staat en gereinigd terug te brengen. Indien het gehuurde goed ongereinigd wordt teruggebracht, zullen reinigingskosten worden aangerekend, met een minimum van 30,00 EUR (excl. btw).

6.4.      Wanneer herstelwerkzaamheden noodzakelijk worden, dient de Klant Goed hiervan onmiddellijk in kennis van te stellen. Goed voert de werkzaamheden zelf uit of laat deze dan uitvoeren door een derde. In geen geval is het de Klant toegelaten herstelwerkzaamheden uit te voeren aan het gehuurde goed. Herstelkosten vallen ten laste van de Klant, tenzij deze het gevolg zijn van normale slijtage.

Algemene voorwaarden bruikleen

Artikel 7 - Gebruik van toestel

7.1.      Goed staat aan de Klant het gebruik toe van een toestel, zoals omschreven in de tussen hen geldende overeenkomst (de “Bruikleenovereenkomst”). Deze Bruikleenovereenkomst wordt beheerst door de bepalingen van de artikelen 1875 e.v. van het Burgerlijk Wetboek.

7.2.      De Klant draagt als een goede huisvader zorg voor het in bruikleen gegeven toestel en volgt de instructies of de gebruiksaanwijzingen van Goed. Het toestel mag niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan waarvoor het geschikt is, noch mag het toestel uitgeleend worden aan derden.

7.3.      Behoudens overmacht of schade die het gevolg is van normale slijtage, is de Klant gehouden om iedere schade, verlies of diefstal van het toestel te vergoeden aan Goed. Indien hiertoe een mogelijkheid bestaat, zal Goed de Klant informeren over een passende verzekering.

Artikel 8 - Aanvang bruikleen, bruikleentermijn en teruggave

8.1.      De bruikleen wordt aangegaan voor een bepaalde duur, zoals overeengekomen in de Bruikleenovereenkomst.

8.2.      De Klant verbindt er zich toe het uitgeleende goed, behoudens slijtage, in dezelfde staat en gereinigd terug te brengen. Indien het uitgeleende goed ongereinigd wordt teruggebracht, zullen reinigingskosten worden aangerekend, met een minimum van 30,00 EUR, excl. btw.

8.3.      Wanneer de bruikleen wordt aangegaan in afwachting van de aankoop van een gelijkaardig toestel, loopt de bruikleen in ieder geval af ten laatste veertien (14) kalenderdagen na ontvangst van de offerte voor aankoop, met dien verstande dat Goed binnen voornoemde termijn kan leveren.

8.4.      Van zodra de bruikleen beëindigd is, wordt de Klant geacht van rechtswege en zonder enige aanmaning geacht het toestel op eigen kosten terug te bezorgen. Indien de Klant het toestel niet (tijdig) terugbezorgt, kan Goed naar eigen keuze (i) het toestel zonder gerechtelijke tussenkomst op komen halen waarbij alle kosten ten laste zijn van de Klant of (ii) de volledige verkoopprijs aan de Klant aanrekenen, vermeerderd met een schadevergoeding van 20%.

Gemeenschappelijke bepalingen

Artikel 9 - Definities en toepassingsgebied

9.1.      De volgende woorden hebben de betekenis die er hieronder aan wordt gegeven:

  • Algemene Verkoopsvoorwaarden: de algemene verkoopsvoorwaarden
  • Algemene Huurvoorwaarden: de algemene huurvoorwaarden
  • Algemene Voorwaarden Bruikleen: de algemene voorwaarden bruikleen
  • Klant: elke fysieke persoon of rechtspersoon die bestellingen plaatst of aankopen doet bij Goed
  • Goed: Goed Farma CVSO en Goed Hulpmiddelen CVSO, beide met maatschappelijke zetel te Antwerpsesteenweg 263, 2800 Mechelen, respectievelijk met ondernemingsnummer 0400.789.251 en 0860.548.465, alsook de daarmee verbonden vennootschappen in de zin van artikel 1:20 van het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen, waaronder Hulpmiddelencentrale NV, met maatschappelijke zetel te Lobulckstraat 17A&B, 9880 Aalter en met ondernemingsnummer 0460.436.234.

9.2.      Behoudens tegenbewijs houdt elke aankoop, huur, bestelling of bruikleen de aanvaarding in van de Klant van de Algemene Verkoopsvoorwaarden / Algemene Huurvoorwaarden / Algemene Voorwaarden Bruikleen. De Algemene Verkoopsvoorwaarden / Algemene Huurvoorwaarden / Algemene Voorwaarden Bruikleen primeren op de algemene voorwaarden van de Klant. Afwijkingen zijn enkel bindend wanneer ze schriftelijk worden bevestigd.

Artikel 10 - Wanbetaling

10.1.    Tenzij anders overeengekomen, zijn facturen contant betaalbaar op de zetel of in de vestigingsplaats van Goed. Bij ontstentenis van betaling wordt een (gratis) betalingsherinnering gestuurd. Indien de Klant hier geen gevolg aan geeft binnen dertig (30) kalenderdagen, zal het bedrag van de factuur van rechtswege worden vermeerderd met de wettelijke rentevoet, alsook met een forfaitaire schadevergoeding van (i) indien het verschuldigd saldo lager of gelijk is aan 150,00 EUR: 20,00 (ii) indien het verschuldigd saldo tussen 150,01 EUR en 500,00 EUR ligt: 30,00 EUR meer 10% op het bedrag tussen 150,01 EUR en 500,00 EUR en (iii) indien het verschuldigd saldo boven 500,00 EUR ligt: 65,00 EUR meer 5% op het bedrag boven 500,00 EUR, met een absoluut maximum van 2.000,00 EUR. Indien Goed in gebreke blijft een terugbetaling uit te voeren aan een Klant, zal de Klant eveneens een beroep kunnen doen op de toepassing van dit artikel.

10.2.    Elk protest dient te gebeuren binnen de veertien (14) kalenderdagen na factuurdatum. Om ontvankelijk te zijn dient dit protest voldoende gedetailleerd te zijn en per aangetekend schrijven te worden verstuurd. Elk protest verstuurd na deze termijn wordt als ongeldig beschouwd. Een gegronde klacht kan aanleiding geven tot een vervanging van de bestelling, doch in geen geval zal de Klant desgevallend recht hebben op enige schadevergoeding van welke aard dan ook.

Artikel 11 - Aansprakelijkheid en garantie

11.1.     Goed kan niet aansprakelijk worden gesteld voor (i) foutieve vermeldingen in de bijsluiter of in de gebruiksvoorwaarden van de fabrikant, (ii) schade die voortvloeit uit een gebrekkige of onzorgvuldige naleving van de bijsluiter of gebruiksvoorwaarden door de Klant, (iii) onoplettendheid of onzorgvuldigheid van de Klant, (iv) ieder ander gebruik van de verkochte/verhuurde goederen dan waarvoor deze bestemd zijn of (v) de verdraagbaarheid/geschiktheid van de verkochte/verhuurde goederen voor de Klant, tenzij Goed uitdrukkelijk en aantoonbaar op de hoogte werd gebracht van de gezondheidstoestand van de Klant.

11.2.     Voor zover wettelijk toegestaan, is de aansprakelijkheid van Goed in ieder geval beperkt tot de verkoopprijs van de geleverde/verhuurde/uitgeleende goederen.

11.3.     De Klant heeft ten allen tijde recht op de wettelijke garantietermijn van twee (2) jaar, behoudens in geval van tweedehandsgoederen, in welk geval een verminderde garantietermijn van één (1) jaar geldt.

Artikel 12 - Waarborg

Bij de aanvang van een huur- of ontleentermijn kan er een waarborg voor het goed worden gevraagd, die door Goed zal worden terugbetaald aan de Klant op het einde van de termijn indien de Klant aan zijn contractuele verplichtingen heeft voldaan. Goed kan de waarborg, zonder gerechtelijke tussenkomst, verrekenen met alle door de Klant verschuldigde bedragen. De waarborg geeft in geen geval recht op intresten.

Artikel 13 - Gebruik van persoonsgegevens

De persoonsgegevens van de Klant worden enkel verzameld en verwerkt door Goed voor klantenbeheer op basis van de contractuele relatie als gevolg van de bestelling of aankoop en voor direct marketing doeleinden (om nieuwe goederen of diensten aan te bieden aan de Klant). Indien de Klant niet wil dat Goed zijn gegevens verwerkt met het oog op direct marketing, volstaat het om dat mee te delen op privacy@goed.be. Via dit emailadres kan de Klant ook vragen welke gegevens Goed over hem verwerkt, de gegevens laten aanpassen of laten wissen. Meer info kan de Klant hierover vinden in het privacybeleid van Goed op www.goed.be.

Bij eventuele klachten over de verwerking van de persoonsgegevens kan de Klant zich wenden tot de Gegevensbeschermingsautoriteit (Drukpersstraat 35, 1000 Brussel).

Artikel 14 - Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank

Eventuele geschillen met betrekking tot een aankoop, huur of bestelling zullen worden beslecht door de rechtbank van het gerechtelijk arrondissement van de vestiging van Goed waar de aankoop of bestelling is geplaatst. Alle
overeenkomsten worden beheerst door het Belgisch recht.

 

thuiszorgwinkels

 

 

maandservice

Artikel 1. definitie

De Goed maandservice (hierna: ‘maandservice’) is een abonnement waarbij de klant de door hem gekozen
incontinentieproducten automatisch kan laten leveren met een door hem gekozen vaste frequentie.

Artikel 2. algemene bepalingen

Onderhavige bijzondere voorwaarden zijn van toepassing op de maandservice die door de klant wordt aangegaan voor leveringsadressen in België. De algemene voorwaarden van de webshop blijven onverkort gelden tenzij waar de bijzondere voorwaarden hiervan afwijken. De bijzondere voorwaarden van de maandservice hebben dus voorrang.

Artikel 3. aanvang maandservice

1.1. De klant dient zijn contactgegevens en het adres van levering door te geven. Vervolgens kan hij de gewenste producten bestellen. Pas als de klant een bevestigingsmail van Goed ontvangt, is de overeenkomst gesloten.

1.2. Goed behoudt zich het recht voor geen gevolg te geven aan een aanvraag voor de maandservice in de gevallen opgesomd in artikel 5.3. van de algemene voorwaarden van de webshop.

1.3. De klant kiest de eerste datum van ontvangst, ten vroegste 8 kalenderdagen vanaf het aangaan van de overeenkomst, en duidt aan met welke frequentie hij de gekozen producten wil ontvangen.

Artikel 4. verloop, wijziging en stopzetting maandservice

1.1. 5 kalenderdagen voor de voorziene leveringsdatum ontvangt de klant een herinneringsmail met de inhoud van zijn bestelling en de leveringsdatum.

1.2. De klant kan de inhoud van de bestelling, de datum van de levering en de frequentie aanpassen, de maandservice tijdelijk onderbreken of de maandservice stopzetten. Dit kan uiterlijk tot 3 kalenderdagen voor de verzending.

1.3. De klant kan de maandservice wijzigen of stopzetten via zijn online account of via webshop@goed.be.

Artikel 5. prijs

1.1. De producten die toegevoegd zijn aan de maandservice zijn onderhevig aan wijzigingen. De klant zal altijd de actuele publieksprijs betalen, dewelke ook geldig is in de winkel en de webshop van Goed.

1.2. Indien er een prijswijziging van toepassing is, zal dit naar de klant worden gecommuniceerd in de herinneringsmail.

Artikel 6. betaling

De betaling van de maandservice verloopt via een automatische betaling met MasterCard, Visa of Bancontact. Zolang de maandservice actief is, zal per levering het vooraf gecommuniceerde bedrag automatisch worden afgehouden.

Artikel 7. juistheid van de gegevens

1.1. De klant is verantwoordelijk voor de juistheid van de ingevoerde gegevens en verbindt zich ertoe zijn gegevens actueel te houden en wijzigingen onmiddellijk kenbaar te maken aan Goed webshop.

1.2. De extra kosten die worden veroorzaakt ten gevolge van foutieve of verouderde informatie vanwege de klant zijn ten laste van de klant.

  • gratis verzending vanaf €40 met bpost
  • gratis afhaling in Goed-vestiging
hulp nodig?

ons team is bereikbaar:
elke weekdag tussen 09.00 – 17.30
op zaterdag tussen 09.00 – 13.00

contacteer ons

Payment icon - Bancontact
Payment icon - MasterCard
Payment icon - Visa
Payment icon - Maestro
Payment icon - ING
Payment icon - KBC
Payment icon - Belfius